Pesan Rahbar

Home » » Doa: Imam Mahdi Bisa Sembuhkan Penyakit

Doa: Imam Mahdi Bisa Sembuhkan Penyakit

Written By Unknown on Tuesday 30 October 2018 | 21:34:00


Salah satu frasa doa yang sangat dianjurkan dibaca pada bulan Ramadhan adalah Allāhumma-syfi kulla marīdh (ya Allah, sembuhkanlah setiap orang yang sakit).

Memang ada dua hal yang sering dilupakan oleh masyarakat manusia secara umum: keamanan dan kesehatan.

Frasa doa tersebut di atas menekankan supaya kita selalu memperhatikan kesehatan dalam kehidupan sehari-hari.

Sehubungan dengan isu Imam Mahdi as, Imam Husain as pernah mengatakan, ketika beliau muncul kembali, tak akan ada seorang buta dan lumpuh pun yang akan di muka bumi. Allah akan menyembuhkannya melalui perantara Ahlul Bait as.

Dalam sebuah hadis qudsi, Allah berfirman, “Aku akan menyembuhkan orang yang buta dan orang yang sakit melalui perantaran Imam Mahdi.”

Dalam sebuah hadis, Imam Muhammad Baqir as juga pernah menekankan, barang siapa mengalami masa al-Qa’im, maka ia akan disembuhkan dari penyakit dan dikembalikan lagi kekuatannya.

Doa yang biasa kita lantunkan Allāhumma-rzuqnā tawfīqat thā‘ah adalah doa Imam Mahdi untuk kesembuhan penyakit.


شفای بیماران به دست با برکت امام زمان(ع)

خبرگزاری شبستان: پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه بیماران و گرفتاران در عصر ظهور به دست با برکت امام زمان(ع) شفا می یابند، گفت: در حدیث لوح از قول خداوند متعال آمده است که به دست امام مهدی(ع) کور را بینایی و بیمار را شفا می دهم.

حجت الاسلام عباس رمضانعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به فراز "اللَّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَرِيضٍ" خدایا همه مریضان را شفا بده، گفت: دو نعمت امنیت در جامعه، صحت و سلامت، برای انسان ناشناخته است، این فراز از دعا نشان می دهد که توجه به نعمت سلامت باید همیشه در زندگی جاری و ساری باشد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که امنیت و سلامت داریم باید شاکر بود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که باید برای کسانی که این نعمت ها را ندارند، دعا کنیم و شفای بیماران را از خدای متعال بطلبیم.

حجت الاسلام رمضانعلی زاده با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) در این زمینه، اظهارداشت: امام حسین(ع) فرمودند؛ وقتی امام زمان(ع) ظهور کنند، هیچ نابینا، زمین گیر و دردمندی بر روی زمین نمی ماند. مگر آنکه خدا به وسیله ما اهل بیت(ع) بیماری آن را برطرف می کند.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه بیماران و گرفتاران در عصر ظهور به دست با برکت امام زمان(ع) شفا می یابند، تصریح کرد: در حدیث لوح از قول خداوند متعال آمده است که به دست امام مهدی(ع) کور را بینایی و بیمار را شفا می دهم.

وی ادامه داد: بنابراین حدیث قدسی امام زمان(ع) واسطه شفای بیماران هستند. این درحالی است که امام محمد باقر(ع) در حدیثی فرمودند؛ هر کس قائم اهل بیت مرا درک کند، اگر به بیماری گرفتار شود شفا گیرد و اگر دچار ضعف و ناتوانی شود، توانا و نیرومند گردد.

حجت الاسلام رمضانعلی زاده افزود: امام در ادامه این روایت می فرمایند و هر بیماری که اعتقاد به حق داشته باشد و از شیعیان حضرتش باشد نیز شفا می گیرد.

این پژوهشگر مهدوی گفت: در دعای موسوم به "اللهم ارزقنا توفیق الطاعه و بعد المعصیه" یکی از دعاهای همیشگی امام زمان(ع) درباره شفای بیماران است که می فرمایند؛ خدایا بیماران مسلمین را شفا و راحتی مرحمت فرما.

پایان پیام/ پایان پیام/345

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Post a Comment

mohon gunakan email

Terkait Berita: