Pesan Rahbar

Home » , , , , , , , » Salafi Malaysia kian kalap sehingga membuat teror dan kegaduhan

Salafi Malaysia kian kalap sehingga membuat teror dan kegaduhan

Written By Unknown on Friday 29 August 2014 | 23:13:00



Asri Wahhabi sering membawa kenyataan lama untuk diletakkan hukum pada peristiwa yang baru berlaku. Apabila Asri Wahhabi hendak menghukum dengan sembrono akan sesuatu perkara maka dia akan petik kenyataan para ilmuan lama pada peristiwa lama berlaku pada mereka untuk dijadikan hukum baru pada kes/peristiwa yang baru kini pula. Sebagai contoh Asri Wahhabi dakwa dahulu ulama A menghukum sesat ulama B kerana ulama B bersama orang kafir dalam berlawan dengan orang Islam lain.Hukum yang umum diambil olehnya untuk menghukum pula pada peristiwa khas yang berlaku zaman kini. Kerana itulah apabila Asri Wahhabi mempergunakan separuh lafaz hadith yang berbunyi “Semua Bid’ah Itu Sesat” maka Wahhabi mengumumkan hukum membid’ahkan orang pada semua perkara-perkara baru tanpa terkecuali termasuk perkara yang tidak pernah berlaku dahulu tetapi ia baik tetap dihukum sesat oleh Wahhabi.




ASRI WAHHABI MENGHUKUM PAS&UMNO SEBAGAI KAFIR.
Jika kita lihat sekarang ini di tanah air kita terdapat beberapa parti politik yang diterajui oleh orang beragama Islam dan dianggotai oleh orang-orang muslim juga. Waktu yang sama secara jelas parti-parti besar tersebut seperti PAS,UMNO juga PKR berkerja sama, bersatu, menolong, membantu & bersetuju dengan orang kafir yang sepastinya BUKAN bahkan musyrik untuk menyerang&memusuhi umat Islam lain iaitu pihak lawannya, begitulah juga sebaliknya.

Semua begitu. PAS (orang Islam) bersama DAP (orang kafir) dan selainnya dalam memusuhi orang Islam UMNO, UMNO juga bersama beberapa parti politik orang kafir turut memusuhi orang Islam PAS. Gabungan dalam Pakatan Rakyat PR yang didalamnya terdapat kafir musyrik dan muslim juga. Barisan Nasional BN yang didalamnya juga ada orang kafir musyrik dan muslim masing-masing berpakat menentang,memusuhi,memerangi lawanya yang juga terdiri dari orang Islam.

Kemudian ada beberapa pertubuhan seperti terbaru iaitu BERSIH yang ketuai oleh orang kafir musyrik berpakat dengan beberapa NGO terpasuk parti politik yang terdiri dari orang Islam agar bangkit menentang orang muslimin. Secara jelas BERSIH yang diketuai kafir musyrik menentang dan memusuhi orang islam atau kaum muslimin yang berada dalam parti UMNO dan selainnya.




Yang sebenarnya saya ingin nyatakan adalah Asri Al-Wahhabi telah menghukum keadaan begini sebagai haram bahkan Asri Wahhabi juga turut menghukum KAFIR&MURTAD ke atas mana-mana umat Islam yang menolong dan membantu orang kafir musyrik memusuhi umat Islam lain. Dengan jelas kenyataan Asri Wahhabi itu membawa kepada makna jika DAP yang memusuhi/memerangi UMNO maka PAS yang bersama membantu DAP dikira kafir lagi murtad.

Kata Asri Wahhabi dalam bukunya & ceramahnya berjudul 10 PERKARA BATAL ISLAM & APA ITU SYIRIK :
Antara perkara yang membatalkan Islam…Kelapan ialah membantu dan menolong golongan musyrikin untuk memusuhi kaum muslimin…Maka perbuatan menolong golongan kafir untuk menyerang masyarakat Islam atau memusuhi umat Islam, berpakat dengan golongan kuffar adalah perbuatan yang murtad atau riddah yang menjadikan pelakunya murtad. Fenomena ini sangat serius jika kita lihat apa yang berlaku di dalam dunia Islam, apabila ada umat Islam yang boleh membiarkan musuh menyerang tanahair Islam sedangkan perbuatan itu menjadikan mereka terkeluar daripada agama . Mukasurat 33.

Amati pentakfiran Wahhabi ini keatas umat Islam secara jelas dan Asri telah mengumumkankan hukum tersebut dan tidak dinyatakan perbezaan antara kafir harbi atau kafir zimmi.
Untuk pengetahuan semua negara Arab Saudi membantu dan mebiarkan musuh Islam Amerika membunuh orang Islam di Iraq dan selainnya. Begitu juga PAS & UMNO sehingga sekarang masih bersatu juga membantu orang kafir dari DAP juga MCA untuk memusuhi/memnentang lawan masing-masing yang terdiri dari orang Islam/ kaum muslimin.

Natijahnya jelas Wahhabi adalah ajaran Takfir yang suka menghukum orang Islam sebagai kafir,sesat,bid’ah dan macam-macam lagi. Hindari Wahhabi yang sedikit ini dari parti-parti dan NGO-ngo Islamkerana mereka akan merosakkan bukan mengislahkan dan marilah bersatu dalam fahaman Ahli Sunnah Wal Jama’ah sebenar.


Pandangan terbaru MEDIU&UMNO pasal Yusuf Qardawi


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3ClgY3T-2d4
http://www.youtube.com/watch?v=FskVoTiSAD4&feature=player_detailpage

.
 
Mohd Asri Wahhabi mencanangkan kepada umum bahawa dia memperolehi Ijazah Sarjana Muda (B.A) Bahasa Arab/SYARIAH.
Penambahan oleh Mohd Asri perkataan SYARIAH pada Ijazah Sarjana Muda tersebut adalah pembohongan yang nyata berdasarkan dari sijil yang dia paparkan sendiri.
 
 
Mari kita lihat/kaji.
1- Dengan jelas lagi bersuluh bahawa sijil Ijazah Sarjana Muda dari Universiti Jordan tersebut tertulis yang bermaksud IJAZAH SARJANA MUDA SASTERA dan…sama sekali bukan IJAZAH SARJANA MUDA BAHASA ARAB/ SYARIAH seperti yang didakwa/dicanang oleh Mohd Asri.

Disinilah yang dipertikaikan oleh ramai para ustaz bekas penuntut di Jordan. Apa yang sering didakwa Mohd Asri bahawa dirinya mempunyai B.A Ijazah Sarjana Muda dalam B.Arab danSYARIAH adalah suatu pembohongan jelas. Sebenarnya Ijazah Sarjana Muda (B.A) tersebut adalah hanya pada SASTERA.
Mari lihat biodata Mohd Asri yang dia sendiri catatkan mengenai pendidikannya dilaman internetnya sendiri;

PENDIDIKAN FORMAL:

  • Sek Men Agama Al-Irsyad, S. Perai, P.Pinang
  • Kolej Islam Klang
  1. B.A (hons) B. Arab/Syariah University Of Jordan.

Perhatikan pada dakwaan/pengakuan Mohd Asri sendiri bahawa dia mempunyai Ijazah Sarjana Muda (BA hons) B.Arab/SYARIAH. !
Sekarang kita tanya pula mereka yang lebih berautoriti menterjemah sijil Ijazah Sarjana Muda tersebut iaitu Institut Terjemahan Negara dan terjemahan dari Institut Terjemahan Negara adalah seperti berikut:


Amat jelas terjemahan sijil Ijazah Sarjana Muda (B.A) tersebut adalah pada SASTERA dan sama sekali BUKAN sijil Ijazah Sarjana Muda B.Arab/SYARIAHseperti yang dicanang oleh Mohd Asri.Dengan ini pembaca Yang Arif dapat menilai pembohongan tokoh Wahhabi Mohd Asri ini bukan sahaja pada fakta agama tetapi jua pada sijilnya sendiri.2-Sepekara lagi, pada isu sijil Asri ini juga, jika pembaca budiman Yang Arif amati secara terperinci dan fokus maka seseorang yang teliti akan nampak secara jelas pembohongan tokoh Wahhabi Mohd Asri dalam isu sijil ini.Bagaimana? ok! Mari kita teliti dan amati lagi .

Mohd Asri tokoh Wahhabi ini beria-ria dan bersungguh benar memanggil wartawan dan seluruh alam untuk melihat dan menayangkan sijil dan secara terang Mohd Asri BIN Zainul Abidin mendakwa sijil yang ditayangnya itu adalah sijil miliknya. Cukup BANGGA Mohd Asri BINZainul Abidin merakamkannya dengan video dan dipaparkan gambar sijil tersebut.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=f0tgr6eI5eU

(sila perhatikan molek-molek pada nama pemilik sijil tersebut).


PERSOALAN dan terkantoi yang melucukan disini adalah ! ;
Sijil yang ditayangkan itu dan didakwa pula oleh tokoh Wahhabi ini (Mohd Asri BIN Zainul Abidin) ia adalah sijil miliknya,
Persoalannya! adakah benar itu sijilnya atau ia sijil orang lain yang bernama Mohd Asri Zainul Abidin BINUthman (anak kepada pak Uthman) ?!Pembaca Yang Arif sekalian boleh melihat dengan jelas pada gambar sijil, video yang ditayangkan oleh Asri sendiri dan juga pada terjemahan sijil tersebut amat JELAS ianya adalah milik seorang lelaki anak kepada Uthman dan bukan anak kepada Zainul Abidin.

Sedangkan pabila kita perhatikan pada nama tokoh Wahhabi ini adalah MOHD ASRI BIN ZAINUL ABIDIN yang mana ayahnya bernama Zainul Abidin dan bukan MOHD ASRI ZAINUL ABIDIN BINUTHMAN yang ayahnya bernama UTHMAN, manakala yang ditayangkan sijil itu milik seorang lelaki bernama Mohd Asri Zainul Abidin BIN Uthman (iaitu anak kepada pak Uthman).Alahai…kesiannyalah anak pak Uthman tu sijilnya dicuri oleh Asri Wahhabi ini kemudian Asri Wahhabi ni panggil pula beberapa orang bodoh untuk diperbodohkan lagi tunjuk kononnya itu sijil miliknya. Wahai Asri Wahhabi..tolonglah pulangkan sijil yang kau tayangkan itu kepada pemiliknya yang sebenar iaitu anak kpd Pak Uthman yang nama penuhnya adalah Mohd Asri Zainul Abidin BINUthman ! plzzz! Ya! Nama pemilik sijil tersebut hampir mirip dengan nama Asri Wahhabi cuma ia berBINkan orang lain.Nama kau adalah Mohd Asri BINZainul Abidin. Ayah kau bernama Zainul Abidin dan BUKAN UTHMAN seperti dalam sijil yang kau tayang-tayang tu.Dalam sijil tersebut tertulis ianya adalah milik seorang yang seakan-akan namanya mirip Asri Wahhabi:
 
محمد عصري زين العابدين بن عثمان
terjemahannya : MOHD ASRI ZAINUL ABIDIN BINUTHMAN.
 
Dialah pemilik sijil tersebut. Anak kepada pak Uthman itulah pemilik sijil tersebut! dan bukan Asri Wahhabi ini yang namanya wujud seakan-akan nama pemilik asal sijil tersebut.

Lihat nama sebenar Asri Wahhabi ini yang dia sendiri nyatakan dalam laman sesawangnya adalah MOHD ASRI BIN ZAINUL ABIDIN محمد عصري بن زين العابدين;


lagi;


lagi bukti Asri Wahhabi bernama Mohd Asri BIN Zainul Abidin;




atau apa nama sebenar ayah kau? kau ada ayah ke? jika ada apa namanya? Apa nama sebenar ayah kau? UTHMAN ke ZAINUL ABIDIN??Pembaca sekali pasti teringat satu fatwa yang dikeluarkan oleh Mohd Asri BIN Zainul Abidin ini iaitu dia MENGHARAMKAN seseorang merubah atau menukar nama bapanya. Subhanallah! Allah nak tunjuk! Jika Allah tunjukan keatas Syiah yang menuduh Saidatuna Aisyah isteri nabi melakukan zina ..tub tub..tiba-tiba perkara tersebut berlaku pula dan kembali secara hina kepada mereka iaitu mereka Syiah mengamalkan Mut’ah dan ia adalah zina.

Maka jika Asri Wahhabi ini sering mencari publisiti murahan dengan fatwa entah apa-apanya maka jelas ia terpalit kepada dirinya sendiri. Yang jelas sijil yang ditunjukkan Asri Wahhabi itu BUKAN sijil miliknya sendiri tetapi sijil milik orang lain yang namanya seakan-akan seperti nama Asri Wahhabi ini.Sekian. Oleh anak pak UTHMAN…….”pulangkan sijilku yang kau curi tu…! “
Share this post :

Post a Comment

mohon gunakan email

Terkait Berita: