Pesan Rahbar

Home » » Islamic Arts Museum Malaysia: Tuan Rumah Program Ramadhan Tadabur Dalam Al-Quran

Islamic Arts Museum Malaysia: Tuan Rumah Program Ramadhan Tadabur Dalam Al-Quran

Written By Unknown on Wednesday 10 May 2017 | 17:59:00


Islamic Arts Museum Malaysia atau yang disebut juga Museum Kesenian Islam Malaysia(IAMM) bersamaan dengan tibanya bulan suci Ramadhan menyelenggarakan program tahunan “Belajar al-Quran; Tilawah dan Tadabur”.

Menurut laporan IQNA seperti dikutip dari situs IAMM, museum Kesenian Islam Malaysia tahun untuk ke-12 tahun berturut-turut menjadi tuan rumah program tadabur dalam al-Quran bertepatan dengan bulan Ramadhan.

Tujuan utama program ini adalah memenuhi bulan suci Ramadhan dengan sejumlah aktivitas-aktivitas spiritual dan mensuport kaum muslim untuk menyelami al-Quran.

Aktivitas ini termasuk salah satu kewajiban sosial museum IAMM terhadap masyarakat dan kaum muslim.

Para pengurus museum ini mengharap semoga lewat aktivitas tahunan ini, para partisipan selama bulan Ramadhan dapat mengambil manfaat spiritual dan sosial.

Program ini mencakup tilawah 30 juz al-Quran disertai dengan tadabur, dengan dihadiri para ulama tersohor Kuala Lumpur dan Selangor.

Program tahunan Mempelajari al-Quran; Tilawah dan Tadabur diselenggarakan setiap hari selama bulan Ramadhan dan partisipasi terbuka untuk khalayak umum.

(IAMM/IQNA/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Post a Comment

mohon gunakan email

Terkait Berita: