Pesan Rahbar

Home » » Masjid Iran Gelar Tafsir Ringkas Juz Tiga Al-Quran

Masjid Iran Gelar Tafsir Ringkas Juz Tiga Al-Quran

Written By Unknown on Thursday 13 August 2015 | 04:47:00


Bersamaan dengan bulan suci Ramadhan tahun, Badan Urusan Masjid Republik Islam Iran menggelar kajian tafsir ringkas juz tiga al-Quran di seluruh masjid Iran.
 
Begitu hal ini disampaikan oleh Muhammad Reza Ja‘fari kepala bidang pendidikan Badan Urusan Masjid Iran kemarin kepada wartawan Shabestan.

Di samping program tersebut di atas, lanjut Ja‘fari, program dua ribu pertemuan guna menghafal ayat-ayat surah Yasin secara tematis juga termasuk program yang akan diselenggarakan di bulan suci Ramadhan ini. Hal ini dijalankan guna berpartisipasi aktif dalam program Qurani 1449.

“Transkrip dan meringkas program Pelajaran dari al-Quran yang dibimbing oleh Hujjatul Islam Qaraati termasuk program yang diminati oleh masyarakat,” ungkap Ja‘fari.

Program membaca al-Quran serta pembenahan bacaan salat, lanjut Ja‘fari, juga akan diselenggarakan di seluruh masjid Iran tahun ini.

“Program kunjungan ke festival internasional al-Quran juga termasuk program handalan kami selama bulan Ramadhan ini,” ungkap Ja‘fari.

Di penghujung wawancara, Ja‘fari juga memberitakan program pengiriman tiga puluh ribu jilid al-Quran untuk masjid-masjid yang melaksanakan program “Tilawah Nur”.

(Shabestan/ABNS)
Share this post :

Post a Comment

mohon gunakan email

Terkait Berita: