Pesan Rahbar

Home » » Derajat Tertinggi Orang Yang Berpuasa

Derajat Tertinggi Orang Yang Berpuasa

Written By Unknown on Tuesday 28 August 2018 | 02:21:00


Orang yang berpuasa terbagi menjadi beberapa macam, adapun orang yang yang merasakan lapar dan haus adalam bentuk dari puasa orang awam, adapun orang yang telinga, mata dan lisannya ikut berpuasa adalah bentuk dari puasa khusus, dan tingkat yang paling baik adalah orang yang hatinya juga ikut berpuasa dari selain Allah swt.

Hal ini disampaikan Hujjatul Islam Alawi Tehrani dalam kajian Ramadhannya saat menjelaskan bahwa agar dapat memahami bulan suci Ramadhan orang-orang mukmin harus mempersiapkan dirinya semenjak di bulan Sya’ban.

Ia menambahkan, taubat, membaca Al-Qur’an dan Istighfar adalah amalan yang dapat menghilangkan pengaruh dosa-dosa dan ini harus dilakukan sebelum bulan Ramadhan yakni pada bulan Sya’ban.

Sembari menjelaskan bahwa taubat akan menjadikan manusia berada dalam lingkaran orang-orang yang mencintai Allah swt, pengajar kajian akhlaq ini menyebut bahwa sebaik-baiknya orang adalah yang mencintai penghambaan dan ibadah kepada Allah swt, dimana hal ini tidak dilakukan karena terpaksa.

Orang yang berpuasa terbagi menjadi beberapa macam, adapun orang yang yang merasakan lapar dan haus adalam bentuk dari puasa orang awam, adapun orang yang telinga, mata dan lisannya ikut berpuasa adalah bentuk dari puasa khusus, dan tingkat yang paling baik adalah orang yang hatinya juga ikut berpuasa dari selain Allah swt.

Bulan Rajab dan Sya’ban memiliki peran kunci untuk orang-orang mukmin agar mempersiapkan diri dalam memasuki bulan suci Ramadhan, dengan demikian jika seorang mukmin berusaha dengan sungguh-sungguh maka ia akan sampai pada derajat dimana ruh dan badannya ikut berpuasa, dan pada saat itu ia mencapai derajat puasa yang sesungguhnya, demikian jelasnya.

بهترین روزه‌داری راه ندادن غیر خدا در قلب است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه گفت: در نوعی از روزه‌داری قلب شخص به غیر خدا را در خود راه نمی‌دهد این روزه داری بهترین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علوی تهرانی در مراسم شب‌های ماه مبارک رمضان که در حسینیه آیت‌الله حق شناس برگزار شد، گفت: مومنان برای درک ماه مبارک رمضان پیش از آن در ماه شعبان در وجود خود ایجاد آمادگی می‌کنند.

وی افزود: توبه، تلاوت قرآن، کینه‌زدایی، استغفار، از بین بردن اثر گناه از جمله کارهایی است که باید پیش از ماه رمضان یعنی از ماه شعبان نسبت به آن اقدام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه توبه انسان را در دایره محبوبان خداوند قرار می‌دهد، اظهار داشت: برترین افراد عاشق بندگی و عبادت خداوند هستند و آن را به اجبار انجام نمی‌دهند.

استاد حوزه علمیه با تقسیم روزه به سه نوع، عنوان کرد: در نوعی روزه‌داری شخص فقط گرسنگی و تشنگی را تجربه می‌کند، این نوع مخصوص عوام مردم است، در نوع دیگر گوش، چشم و زبان شخص هم روزه است که مخصوص خواص است اما در نوع دیگر روزه‌داری قلب روزه‌دار از غیرخدا روزه است یعنی غیر خدا در آن راه ندارد و این بهترین نوع روزه‌داری است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهران با بیان اینکه تا قیامت همه مومنان به دین اسلام یک سوم دین خود را مدیون حضرت خدیجه(س) هستند، ابراز کرد: پیامبر(ص) درباره شان حضرت خدیجه(س) فرموند خداوند بهتر از ایشان همسری برای من قرار نداده است، او مرا به پیامبری خدا تصدیق کرد زمانی که همه مرا تکذیب کردند.

وی با بیان اینکه در شان حضرت خدیجه(س) همین بس که مادر حضرت زهرا(س) شد، گفت: حضرت خدیجه زمان ازدواج با پیامبر اسلام(س) 25 سال سن داشتند که در روایات به اثبات رسیده است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه هنگام ایمان آوردن به رسالت پیامبر(ص) با توصیه پیامبر(ص) به ولایت امیرمومنان امام علی(ع) نیز ایمان آوردند.

پایان پیام/487

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Post a Comment

mohon gunakan email

Terkait Berita: