Pesan Rahbar

Home » , » Keadilan Imam Mahdi afs Dalam Doa Iftitah

Keadilan Imam Mahdi afs Dalam Doa Iftitah

Written By Unknown on Tuesday 28 August 2018 | 03:09:00


Berdasarkan apa yang disebutkan dalam doa Iftitah, dengan kemunculan Imam Zaman afs keadilan akan meliputi semua tempat, keadilan tersebut adalah keadilan yang didukung oleh para malaikat muqarrab Ilahi.

Shabestan News Agency, Berkenaan dengan penjelasan penggalan dari doa Iftitah, Hujjatul Islam Maknawi menjelaskan bahwa dalam doa selanjutnya dari doa Iftitah menyebutkan tentang ahrapan dan penantian, dimana kita membaca “ya Allah! Sampaikanlah salam atas wali-Mu Al-Qaim yang diarapkan dan dinantikan”, dalam doa ini menyebut tentang kekhsusan Imam Zaman afs yang kelak pasti akan muncul, dan kemunculannya adalah sebuah harapan bagi masyarakat Islam dan masyarakat Syi’ah atau bahkan bisa dibilang untuk masyarakat dunia.

Jika kita menginginkan kemunculan Imam Zaman afs maka kita harus bisa menyatukan jiwa semua orang baik itu orang-orang yang menginginkan Imam afs untuk kebutuhan dunia saja, dengan begitu maka harapan keadilan akan memenuhi semua tempat, keadilan yang akan dibawa Imam afs.

Berdasarkan apa yang disebutkan dalam doa Iftitah, dengan kemunculan Imam Zaman afs keadilan akan meliputi semua tempat, keadilan tersebut adalah keadilan yang didukung oleh para malaikat muqarrab Ilahi.

Selain itu, Doa penutup dari doa Iftitah yang sangat penting adalah pengungkapan kecintaan terhadap Negara Islam yang berada di bawah naungan Imam Mahdi Afs

Di samping itu, juga dijelaskan mengenai kewajiban kita terhadap Negara Islam yang akan terbentuk, pentingnya mengambil pelajaran dari umat-umat terdahulu dan terkait tentang permasalahan bahwa Nabi Saw dan para Imam merupakan nikmat yang paling penting bagi manusia Pahala dan Waktu Pembacaan Doa Iftitah.

کیفیت توجه ویژه به امام زمان(عج) در ماه رمضان/عدالت مهدوی به روایت «افتتاح»
 
خبرگزاری شبستان: بر اساس آنچه در دعای افتتاح وارد شده، با ظهور حضرت حجت(عج) عدالت همه را در بر می گیرد، عدالتی که از حمایت و پشتیبانی ملائکه مقرب الهی برخوردار است؛ یعنی این عدالت با عدالتی که بشر تعریف می کند، تفاوت های بنیادین دارد.

حجت الاسلام معنوی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تشریح فرازهایی از دعای افتتاح، اظهار کرد: در دومین فراز از فرازهای مهدوی دعای افتتاح به فرازی می رسیم که در آن به امیدبخشی و انتظاری پویا اشاره می شود. در این فراز می خوانیم: «اَللَّهْمَّ وَصَلِّ عَلى وَليّ امرِكَ القائِم المُؤَمَل، والعَدلِ المُنتظَر...» در این فراز امام دوازدهم(عج) را شخصیتی معرفی می کند که حتما قیام خواهد کرد و ظهور ایشان یک آرزوی آرمانی برای جامعه اسلامی و جامعه شیعی و حتی می توان گفت یک آرزوی جهانی است.

وی افزود: این فراز بیان می کند انسان مخلوق خداوند متعال و دارای فطرتی است که خدا در ذات او به ودیعه گذارده و بر اساس این ذات، انسان ها در پی کمال مطلوب هستند و آن را در مدینه فاضله ای جستجو می کنند که آن مدینه فاضله به دست امام عصر(عج) شکل می گیرد و آرزوی هر انسانی بخصوص شیعه است که در این مدینه فاضله زندگی کند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان ما به این افق نزدیک تر می شویم. وقتی ما بر پیامبر اسلام(ص) صلوات می فرستیم این ذکرها و حتی همین دعای افتتاح ذهن و روح و روان ما را با این مدینه فاضله پیوند می دهد.

معنوی بیان کرد: اگر خواهان ظهور هستیم همه انسان ها حتی آنهایی که امام مهدی(عج) را تنها برای رسیدن به حوائج دنیایی شان می خواهند، باید این پیوند را در جان خود داشته باشند. با این آرزو عدالت همه جا را فرا می گیرد، عدالتی که فقط توسط امام مهدی (ع) به عنوان عدل منتظَر اقامه خواهد شد.

وی تاکید کرد: به عبارت بهتر، قیام و ظهور آن حضرت(عج) آرزوی مومنان و غیرمومنان است. مستضعفین که لزوما فقط از مسلمانان و شیعیان نیستند حتی کفار و مشرکین غیرمعاند (آنها که با حضرت(عج) دشمنی ندارند) نیز چنین آرزویی دارند، اگرچه ممکن است در تطبیق مصداق ها اشتباه کرده باشند اما مهم این است که همه انسان ها به خاطر رسیدن به کمال و با توجه به اینکه دارای فطرت کمالجو و کمال طلب هستند توجه خود را به این مسئله معطوف می کنند و آرزوی این منجی را دارند؛ چراکه این برای همه انسان ها یک کمال مطلوب و آرمان و خواسته قلبی است.

معنوی در ادامه ابراز کرد: بر اساس آنچه در دعای افتتاح وارد شده، با ظهور حضرت حجت(عج) عدالت همه را در بر می گیرد، عدالتی که از حمایت و پشتیبانی ملائکه مقرب الهی برخوردار است؛ یعنی این عدالت با عدالتی که بشر تعریف می کند، تفاوت های بنیادین دارد.

وی در تشریح این تفاوت گفت: مفهوم عدالت مانند عقلانیت است که در جامعه امروز دامنه ای گسترده دارد و در پاره ای از موارد با نگرش سکولار همراه می شود و بحث های جدی درباره آن مطرح است؛ اما عدالتی که در زمان ظهور امام مهدی(عج) شکل می گیرد متفاوت و متمایز از عدالت بشری یا عدالت سکولار است و خداوند به برکت امام دوازدهم (ع) همه ملائکه و فرشتگان مقرب خود را پشتیبان آن قرار می دهد، و این بسیار مهم است.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: معنای توجه ویژه به امام زمان (عج) در ماه مبارک رمضان، آن است که در مسیر صحیح قرار گرفته ایم و آرزوی ما آرزویی درست و بحق است و فطرت ما در این ماه بازسازی و بازیابی شده و با خداوند متعال و امام(عج) به عنوان حجت الهی و نیز رهاورد این حجت برای بشریت که عدالت هم جزء آن است، ارتباط برقرار می کند.

وی در پایان این بخش از سخنان خود یادآور شد: در حقیقت عدالت مهدوی با ولایت پذیری و جامعه پذیری ما نسبت به امام(عج)، ممکن می شود؛ دعای افتتاح این وضعیت را به ما نشان می دهد که در این دنیا ظرفیتی وجود دارد که خود به خود ما را در مسیری قرار می دهد که آنچه را امام عصر(عج) به عنوان عدالت برای ما به ارمغان می آورد، می پذیریم.

ادامه دارد...

پایان پیام/9

(Shabestan/Berbagai-Sumber-Lain/ABNS)
Share this post :

Post a Comment

mohon gunakan email

Terkait Berita: