Mu`tah adalah sebuah kampung yang terletak di perbatasan Syam. Desa yang ada di tepi Sungai Jordan ini, kini masuk dalam provinsi Kerak wilayah Yordania. Mu’tah saat ini merupakan wilayah yang semarak dengan deretan pohon pinus di sepanjang jalan.
Tidak seperti wilayah lain di Arab Saudi, di Mu’tah tidak banyak orang berjubah. Bahkan, kabarnya juga tidak ada unta. Hal ini karena Mu’tah masuk wilayah Mediterranean yang memiliki empat musim. Pada musim dingin, Mu’tah seringkali diselimuti salju. Kampung Mu’tah, pada masa Rasulullah SAW menjadi salah satu saksi penting sejarah perkembangan Islam.
Di dekat kampung ini, terjadi peperangan antara bangsa Arab yang sudah memeluk Islam dengan aliansi bangsa Arab pemeluk Nashara dan Bangsa Eropa dari kerajaan Romawi.
Beberapa literatur menyebutkan, perang ini adalah perang pertama umat Islam melawan bangsa Barat.
Perang ini terjadi setelah utusan Rasulullah yang membawa pesan damai, Harits bin Umair al-Azdi, dibunuh Gubernur Bashrah, Syurahbil bin Amr. Tentu saja, tindakan ini dianggap sebagai deklarasi perang terhadap kaum Muslimin Madinah.
Maka, pada tahun ke-8 Hijriah, Rasulullah menyiapkan pasukan yang jumlahnya 3.000 personil untuk menyerang Bashrah. Pada perang ini, Rasulullah tidak turut serta dan tetap berada di Madinah. Sebelum berangkat, Rasulullah memberi instruksi kepada para pasukan.
“Pemimpin pasukan adalah Zaid bin Haritsah. Jika dia terbunuh, pengganti nya adalah Ja’far bin Abi Thalib. Jika ia terbunuh, penggantinya adalah Abdullah bin Rawahah. Dan jika dia terbunuh juga, maka pasukan Muslimin harus menunjuk salah satu dari mereka untuk menjadi pemimpin.” Pergerakan kaum Muslimin Madinah diketahui oleh penguasa Bashrah. Ia pun menyiapkan pasukan sebanyak 100 ribu personel bangsa Arab yang terdiri atas klan-klan Lakham, Judzam, Qain, dan Bahra. Jumlah ini masih ditambah lagi dengan pasukan Romawi, yang juga berjumlah 100 ribu personel. Romawi memberi bantuan, karena Bashrah saat itu masuk wilayah jajahan Romawi.
Pasukan kaum Muslimin yang mendengar berita soal besarnya jumlah pasukan musuh, sempat ragu dan khawatir. Sebagian mereka berpikiran untuk mengirimkan surat kepada Rasulullah, memberitahukan situasi yang dihadapi. Namun, panglima pasukan Muslim Zaid bin Haritsah mampu membakar semangat pasukannya, sehingga tetap teguh maju ke medan pertempuran. Tepat pada bulan Jumadil Ula tahun ke-8 Hijriah, dua pasukan pun bertemu di Mu’tah.
Seperti yang diinstruksikan Rasulullah, awalnya Zaid bin Haritsah yang tampil memimpin pasukan. Namun setelah beliau syahid terkena ujung tombak, posisinya digantikan oleh tokoh-tokoh seperti yang diintruksikan Rasulullah. Terakhir, kepemimpinan dipegang Abdullah bin Rawahah namun beliau akhirnya juga gugur. Kepemimpinan Abdullah ini kemudian diganti Khalid bin al-Walid.
Dibawah kepemimpinan Khalid bin al-Walid inilah, pasukan umat Islam mampu membalikkan situasi. Dengan jumlah pasukan yang kalah jauh, Khalid membuat strategi memecah pasukan Muslimin menjadi dua sayap. Ketika malam tiba, masing-masing sayap pasukan Muslimin menempati posisi yang ditentukan. Pagi harinya, dua sayap itu menyerang musuh secara berbarengan.
Serangan tiba-tiba dari dua arah ini, ternyata membuat pasukan musuh terkejut. Mereka mengira, pasukan kaum Muslimin mendapat tambahan pasukan. Sebelum mereka menyadari apa yang sebenarnya terjadi, pasukan Muslimin berhasil menghancurkan dan memukul mundur pasukan musuh.
_______________
Nikah Mut’ah Salah Satu Syariat Islam
Nikah Mut’ah Salah Satu Syariat Islam.
Bukan Syariat Mazhab.
Mukaddimah
Dina pembahasan ieu urang
mertelakeun perihal salah sahiji Syariat Islam anu dina sabagean
diperdebatkeun dina masalah tilu sisi , kahiji masalah ayana eta
syariat, anu kadua masalah dihapus atawa henteuna eta syariat, anu
katilu masalah hubungan eta syariat jeung kaayaan urang ayeuna. Eta
syariat anu dimaksad nyaeta NIkah Mut’ah.
Bahasan ieu diuangkap sanes
maksadna ngajak atawa marentah kana nikah mut’ah, tapi bahasan ieu
ayeuna pikeun penjelasan wungkul kana syariat Allah , teu aya maksud
sanesna lamun istilahna mah “fi maqamilbayan” ngan saukur
penjelasan wungkul. Syariat Islam deuk beurat deuk henteu ari penjelasan
mah kudu ayana. Ulah disumput-sumput. Ku Maksad anu disebatkeun dina
Quran yen urang teu meunang ngahalalkeun naon anu diharamkeun ku gusti
Allah kitu oge urang ulah ngharamkeun naon anu dihalalkeun ku Gusti
Allah, sabab hal ieu salah sahiji karakter ahlulkitab anu diancem ku
Allah Swt, ku kituna Allah Swt masihan peringatan ka jalmi beriman
saperti dina ayat:
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا
تُحَرِّمُوا طَيِّباتِ ما أَحَلَّ اللهُ لَكُمْ وَلا تَعْتَدُوا إِنَّ
اللهَ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدينَ
Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu
haramkan apa-apa yang baik yang telah Allah halalkan bagimu, dan
janganlah kamu melampaui batas. Sesungguhnya Allah tidak menyukai
orang-orang yang melampaui batas.(Almaidah: 87)
Larangan ngarubah-rubah naon anu tos ditetapkeun ku Allah Swt:
وَلا تَقُولُوا لِما تَصِفُ
أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هذا حَلالٌ وَ هذا حَرامٌ لِتَفْتَرُوا عَلَى
اللهِ الْكَذِبَ إِنَّ الَّذينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللهِ الْكَذِبَ لا
يُفْلِحُونَ
Dan lantaran kebohongan yang selalu mengalir
dari lidahmu, janganlah kamu mengatakan, “Ini halal dan ini haram”,
demi mengada-adakan kebohongan terhadap Allah. Sesungguhnya orang-orang
yang mengada-adakan kebohongan terhadap Allah tiadalah beruntung. (Annahl: 116)
فَمَنِ افْتَرى عَلَى اللهِ الْكَذِبَ مِنْ بَعْدِ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
Maka barang siapa mengada-adakan dusta terhadap Allah sesudah itu, maka merekalah orang-orang yang zalim. (Ali imran :94)
Ku Kituna, Maksad pembahasan ieu ngan saukur
penjelasan kana naon-naon anu diterangkeun Allah sareng nabina dina
Alquran. Perihal hal-hal lainnya , balik deui kana mukallaf
masing-masing.
Mudah-mudahan ku penjelasan
ringkes ieu urang tiasa ningali kana naon anu bener naon anu salah, naon
anu fitnah naon anu lainna, kulantaran sabagean ti golongan wahabi anu
tos tertanam kebencianana ka Umat Islam umumna khususna ka syiah,
nyebarkeun buku-buku fitnah anu henteu aya dalil sareng penjelasan anu
jelas jeung bener. Maksud aranjeuna ngan saukur nyieun karusuhan sareng
fitnah kana golongan lainna. Nyumputkeun naon anu kudu dijelaskeun,
ngaya-ngaya naon anu euweuh, bari jeung aib maranehanana disumputkeun
tina saku. Mudah-mudahan ku penjelasan ilmiah ieu urang bisa langkung
dewasa kana ruang lingkup elmu anu luas jeung luhur, urang bisa
ngahormatan ka batur jeung ka dulur, urang bisa ati-ati kana pependak
naon anu teu apal dicandak. Insyaallah.
MATERI
Materi singkat ieu sangaja disusun anu
dicandak tina Quran, sareng tafsir kitab suni, sareng kitab hadits ,
kitab ulama suni. Henteu dihubungkeun kana kitab-kitab syiah, kulantaran
ari dina syiah mah tos jelas ayana, anu diperdebatkeun dina Mazhab
suni. Mudah-mudahan tahkik (penelitian sim kuring) ieu tiasa aya
faedahna. Tambihan deui ieu sumber ngan saukur SABAGEAn wungkul,
kulantaran ku seueurna sumber kana ayana nikah Mut’ah ieu.
(ngan meureun lamun aya salah ketik, atawa kesalahan lainna, koreksi wae, bilih teu ka edit…)
Pembahasan ieu urang bagi kana 7 sesi :
1. Penjelasan tafsir ayat nikah mut’ah (Annisa :24)
2. Riwayat anu ngajelaskeun nikah Mut’ah
3. Keterangan Nikah Mutah ti para sahabat
4. Keterangan nikah mut’ah ti para tabiin, jeung ti para ulama suni , fuqaha suni sareng penjelasanana
5. Dalil-dalil kana pelarangan atawa
penghapusan Nikah Mut’ah anu sabagean tos disebatkeun ku kang SP dina
milis ieu sareng jawaban anu eusina nikah mut’ah teu dihapus nepi ka
akhir zaman.
6. Kerancuan nikah Misyar (wahabi) , Ijtihad tanpa dalil, perbedaan jeung nikah mut’ah, sareng tanya jawab.
7. Kesimpulan
Ayat Nikah Mut’ah
Annisa :24
وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ
إِلاَّ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ كِتابَ اللهِ عَلَيْكُمْ وَ أُحِلَّ
لَكُمْ ما وَراءَ ذلِكُمْ أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوالِكُمْ مُحْصِنينَ
غَيْرَ مُسافِحينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَريضَةً وَلا جُناحَ عَلَيْكُمْ فيما تَراضَيْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَريضَةِ إِنَّ اللهَ كانَ عَليماً حَكيماً
dan (diharamkan juga kamu menikahi) wanita
yang bersuami, kecuali budak-budak wanita yang kamu miliki. (Allah telah
menetapkan hukum itu) sebagai ketetapan-Nya atas kamu. Dan dihalalkan
bagimu selain wanita-wanita yang telah disebutkan itu, (yaitu) mencari
istri-istri dengan hartamu untuk dinikahi, bukan untuk berzina. Maka
istri-istri yang telah kamu nikahi secara mut‘ah di antara mereka,
berikanlah kepada mereka maharnya (dengan sempurna) sebagai suatu
kewajiban; dan tiadalah dosa bagimu terhadap sesuatu yang kamu telah
saling merelakannya, sesudah menentukan mahar itu. Sesungguhnya Allah
Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.
Bagian anu jelas nunjukkeun kana ayat Mut’ah:
فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَريضَةً
Maka istri-istri yang telah kamu nikahi
secara mut‘ah di antara mereka, berikanlah kepada mereka maharnya
(dengan sempurna) sebagai suatu kewajiban
Istamta’tum di dalam terjemahan depag tidak dengan kata Mut’ah, tetapi menggunakan arti lughawi yaitu kalau terjemahan depag begini adanya :
Maka karena kenikmatan yang telah kamu dapati dari mereka……
Istilah “istamta’a “ lamun diterjemahkeun
kana lughawi artina ngaraosan kanikmatan. Tapi dina basa Alquran, kedah
ningali kana asbab nuzul kana makna ayat, anu eta asbab nuzul teh tiasa
jadi tafsiran kana makna lafadz. Lamun urang ningali tina asbab nuzulna
ayat ieu pikeun nikah mut’ah sanes balik kana bahasa lughawina (anu
insyaallah engke dibahas dina pembahasan riwayat). Salah sahiji contoh
dina tafsir kabi na fahrurrazi kana ayat ieu riwayat ti amran ibn
alhashain nyebatkeun :
نزلت آية المتعة في كتاب علينا و لم تنزل
بعدها آية تنسخها و أمرنا بها رسول الله و تمتعنا بها و مات ولم ينهنا عنه،
ثم قال رجل برأيه ما شاء
Tos turun ayat mut’ah dina kitab (Alquran)
ka urang sadaya, teu turun saatosna ayat anu ngahapusna, rasulullah saw
menghalalkanna jeung kami ngalaksanakan nikah mut’ah ieu , nepi ka
rasulullah saw wafat teu pernah ngalarang kana eta nikah mut’ah, teras
saatosna aya jalmi (khalifah kadua) ku pandanganna ngalakukan naon anu
dipikahayang (ngahapus nikah mut’ah).
Insyaallah pembahasan lengkapna dina pembahasan riwayat.
Jadi lamun aya ayat, teras rasul nyalira anu
ngajelaskeun istilah ayat atanapi lafadz maka teu tiaa balik deui eta
makna kana makna lafadzna, saperti makna shalat , haji jeung nu sanesna,
Shalat lamun ku tina lughawina doa, tapi maksud shalat ieu sanes ku
lughawi tapi ku istilah tafsir anu dijelaskeun, nyaeta saperangkap
bentuk ibadah mulai ti takbiratul ihram nepi ka tahiat. Kitu oge Haji ,
Hajj yahujju maka lughawina qashadahu (maksud), tapi haji sanes makna
lughawi anu dimaksud tapi makna istilah anu tos dijelaskeun seperangkat
ibadah di bulan haji di mekkah.
Urang bahas deui kana tafsir-tafsir jeung
riwayat sanesna perihal asbab nuzul eta ayat tanpa ningali pembahasan
lainna (di hapus atawa henteuna):
1. Tafsir Kabir Arrazi anu diluhur tos ditulis
2. Fathul Qadir Syaukani maksud ayat eta :
قال الجمهور: إن المراد بهذه الآية: نكاح المتعة الذي كان في صدر الإسلام
Jumhur ulama nyarios : maksud eta ayat nikah mut’ah nu mana dihalalkeun di zaman jumenengna Rasul saw.
3. At- Tanzil Wa At-Tahrir — penulis Ibn Asyur
و ذهب جمع: منهم ابن عباس، و أبيّ
بن كعب، و ابن جبير: أنّها نزلت في نكاح المتعة لما وقع فيها من قوله:
فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ. و نكاح المتعة: هو الذي تعاقد
الزوجان على أن تكون العصمة بينهما مؤجّلة بزمان أو بحال
jamaah saperti : Ibn Abbas, Ubay
ibn Ka’ab, Ibn Jubair: ayat eta turun pikeun nikah Mut’ah anu
ditunjukkeun ku kalimah : famastamta’tum bihi minhunna, nikah
mut’ah nyaeta : aqad diantara dua pasangan supaya bisa jadi halal
diantara kaduana dina waktu sareng kayaan anu tos ditetapkeun.
4. Tafsir Al-Quran Al-Adzim — Ibn Katsir
و قد استدل بعموم هذه الآية على نكاح المتعة، و لا شك أنه كان مشروعا في ابتداء الإسلا
Ayat eta ku makna umumna pikeun dalil kana
nikah mut’ah, teu diragukeun deui yen eta nikah mut’ah disyariatkeun di
awal-awal Islam.
5. Jamiul bayan fi tafsir Alquran — Thabari
ثنا عبد الله بن صالح، قال: ثني
معاوية بن صالح، عن علي بن أبي طلحة، عن ابن عباس، قوله: فَمَا
اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً المتعة
يقول: إذا تزوج الرجل منكم ثم نكحها مرة واحدة فقد وجب صداقها كله. و
الاستمتاع هو النكاح
…. ti ibn Abbas, tina ayat : famastamta’tum bihi minhunna faaatuhunna ujuurahunna faridhatan
eta (nikah) Mut’ah, maranehanana nyarios : lamun nikah lalaki diantara
anjeun teras nikah kaawewe wajib ka anjeun nyerahkeun maharna sadayana.
ALISTIMTA’ nyaeta NIKAH (mut’ah).
6. Aljami’ lil Ahkamil Quran – Qurthubi
قال الجمهور: المراد نكاح المتعة الذي كان في
صدر الإسلام. وقرا ابن عباس و- أبي و- ابن جبير (فما استمتعتم به منهن إلى
أجل مسمى فآتوهن أجورهن)
Jumhur nyarios : maksad dina eta ayat nikah
mut’ah anu dihalalkeun di zaman rasulullah saw , Ibn Abbas, Ibai, sareng
Ibn Jubair tina qiraatna nyebatkeun : “Cing saha anu mut’ah ka
maranehanan (istri) nepi kanu waktu anu ditetapkeun maka pasihan
maranehanana mahar”.
7. Ad-Durul Mantsur — Suyuthi Jalaluddin
و أخرج ابن أبى حاتم عن ابن عباس
قال كان متعة النساء في أول الإسلام كان الرجل يقدم البلدة ليس معه من يصلح
له ضيعته و لا يحفظ متاعه فيتزوج المرأة إلى قدر ما يرى انه يفرغ من حاجته
فتنظر له متاعه و تصلح له ضيعته و كان يقرأ فما استمتعتم
Ibn Abi Hatim ngaluarkeun hadits ti ibn Abbas , anu eusina : nikah Mut’ah nisa di zaman rasulullah jumeneng diberlakukeun…..
8. Alkasyaf — Zamakhsyari
Jeung kitab tafsir sanesna anu nunjukkeun yen “Istimta’ didieu maknana nikah Mut’ah.
Jadi Mut’ah dihalalkeun ti zaman turunna
ieu ayat, pembahasan selanjutna perihal naha ieu ayat teh dinasakh atawa
henteu??? Saacana urang lebet heula kana pembahasan riwayat kana ieu
ayat.
Riwayat Anu ngajelaskeun Ayana Nikah Mut’ah
Riwayat anu ngajelaskeun perihal ieu seueur jumlahna, boh riwayat anu ngajelaskeun teu aya nasakh , aya nasakh , didieu urang tuliskeun sabagean tina eta riwayat :
1. Sahih Muslim , no 2498 , bab nikah mut’ah
حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ
الرَّزَّاقِ أَخْبَرَنَا ابْنُ جُرَيْجٍ أَخْبَرَنِي أَبُو الزُّبَيْرِ
قَالَ سَمِعْتُ جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ يَقُولُا
كُنَّا نَسْتَمْتِعُ بِالْقَبْضَةِ مِنْ التَّمْرِ
وَالدَّقِيقِ الْأَيَّامَ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَبِي بَكْرٍ حَتَّى نَهَى عَنْهُ عُمَرُ فِي شَأْنِ
عَمْرِو بْنِ حُرَيْثٍ
Nyarios ka kami Muhammad ibn Rafi’ ti..ti… kuring ngadangu ti Jabir
ibn Abdillah nyarios , kami (di zaman rasulullah saww) ngalaksanakeun
nikah mut’ah ku mahar sakeupeul korma jeung tipung sabaraha poe, di
zaman rasulullah saww, jeung dizaman Abu Bakar , nepi ka dilarang di
zaman Umar dikarenakeun kajadian Amru ibn huraits.2. Musnad ibn Hanbal , jilid 6, hal 405 , Eusina sami sareng no 2
3. Fathul Bari , jilid 9 hal 149, Eusina sami sareng no 2
4. Sunan An-Nasai no 5538
أخبرنا عمرو بن علي قال ثنا أبو عاصم يعني النبيل قال ثنا
زكريا بن إسحاق قال أنا عمرو بن دينار عن جابر بن عبد الله قال : كنا نعمل
بها يعني متعة النساء على عهد رسول الله صلى الله عليه و سلم وفي زمان أبي
بكر وصدرا من خلافة عمر حتى نهانا عنها خالفه شعبة
Eusina sami sareng no 2 beda jalur riwayat.
5. Sunan Baihaki
وأخبرنا أبو بكر بن فورك أنبأ عبد الله بن جعفر ثنا يونس بن
حبيب ثنا أبو داود ثنا شعبة عن قتادة قال سمعت أبا بصرة يقول : قلت لجابر
بن عبد الله ان بن الزبير ينهى عن المتعة وإن بن عباس يأمر بها قال جابر
على يدي دار الحديث تمتعنا على عهد رسول الله صلى الله عليه و سلم فلما كان
عمر رضي الله عنه خطب الناس فقال إن الله عز و جل كان يحل لنبيه عليه
السلام ما يشاء وان القرآن قد نزل منازله فافصلوا حجكم من عمرتكم وأبتوا
نكاح هذه النساء لا أوتي برجل تزوج امرأة إلى أجل إلا رجمته أخرجه مسلم في
الصحيح من حديث غندر عن شعبة ورواه همام عن قتادة وزاد في الحديث فإنه أتم
لحجكم وأتم لعمرتكم وفي ذلك دلالة على أن النهي عن متعة الحج كان على الوجه
الذي بينه في الحديث قبله
…
Nyarios : kuring nyarita ka Jabir ibn Abdillah ibn
Azzubair anu ngalarang nikah mut’ah , tapi Ibn Abbas ngahalalkeunana
(nikah mut’ah jeung nikah haji), Jabir nyarios , kami ngalaksanakeun
nikah mut’ah di zaman rasulullah saw, nalika Umar ibn Khatab ra khutbah
dihareupeun masyarakat nyarios , saenya-enyana Allah Swt ngahalalkeun ka
nabiNa naon anu dikehendakiNa, Quran nyaeta kitab anu nunjukkeun kana
kehendak Ilahi, maka ayeuna pisahkeun haji anjeun jeung umrahna,
jauhkeun anjeun tina nikah mutah ka awewe, urang moal mere izin, lamun
lalaki nikah jeung awewe dina batas waktu tertentu (nikah mut’ah) maka
bakal dirajam ku kami.…
Hadits ieu oge dikaluarkeun ku muslim dina sahih muslim.
Keterangan Nikah Mut’ah Ti para Sahabat
1. Amran Ibn Hashaiin (Wafat 52 H).
أُنْزِلَتْ آيَةُ الْمُتْعَةِ فِي
كِتَابِ اللَّهِ فَفَعَلْنَاهَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَلَمْ يُنْزَلْ قُرْآنٌ يُحَرِّمُهُ وَلَمْ يَنْهَ
عَنْهَا حَتَّى مَاتَ قَالَ رَجُلٌ بِرَأْيِهِ مَا شَاءَ
Turun ayat Alquran kana Mut’ah dina
kitabullah, kami ngalaksanakeun nikah mut’ah eta di zaman rasulullah
saww , teu aya ayat anu turun anu ngaharamkeun jeung ngalarang kana eta
nikah mutah, nepi ka wafatna rasululullah saww, saatos kitu aya di hiji
zaman saurang (khalifah kadua) ku pandangananana ngalakukeun naon anu
dipikahayangna ( ngalarang nikah mutah). (Sahih BUkhari , kitab attafsir, jilid 3, hal 104)
2. Abu Sa’id Al-Khudri (Wafat 74 H)
تمتعنا الى نصف من خلافة عمر حتى نهى عمر الناس عنها في شان عمرو بن حريث
Kami ngalaksanakeun nikah mut’ah nepi ka
pertengahan zaman khalifah umar , kulantaran anjeuna ngalarang ka umat,
dikarenakeun peristiwa Amru ibn harits. (Umdatul Qari, jilid 8, hal 310)
Anjeunna oge salah sahiji sahabat anu mempertahankeun Mut’ah ieu ( Almuhalla jilid 9, hal 519).
3. Jabir ibn Abdullah Anshari ( wafat 78 H)
كُنَّا نَسْتَمْتِعُ
بِالْقَبْضَةِ مِنْ التَّمْرِ وَالدَّقِيقِ الْأَيَّامَ عَلَى عَهْدِ
رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَبِي بَكْرٍ حَتَّى
نَهَى عَنْهُ عُمَرُ فِي شَأْنِ عَمْرِو بْنِ حُرَيْثٍ
Kami ngalaksanakeun nikah mut’ah ku mahar
sakeupeul korma jeung tipung sabaraha poe, di zaman rasulullah saww,
jeung dizaman Abu Bakar , nepi ka dilarang di zaman Umar dikarenakeun
kajadian Amru ibn huraits. (sahih Muslim, jilid 1 hal 623)
4. Zaid ibn Tsabit (Wafat 55 H)
فيمن كان يرى المتعة من اصحاب النبي (ص) زيد بن ثابت الأنصاري
Salah sahiji sahabat Nabi anu ngahalalkeun nikah mutah Zaid ibn Tsabit al-anshari (Almuhabbir : 289)
5. Abdullah Ibn Mas’ud ( wafat 32 H)
و قد ثبت على تحليلها بعد رسول الله (ص) جماعة من السلف منهم الصحابة…ابن مسعود
Tos jelas ketetapanana kana penghalalan
nikah mutah bahkan saatos zaman rasulullah saw , jeung anu
ngalaksankeunana jamaah ti salaf diantarana sahabat nabi… salah sahijina
ibn Mas’ud (Almuhalla : jilid 5 hal 519).
6. Salmah ibn Aku’ ( Wafat 74 H)
فيمن كان يرى المتعة من أصحاب النبي (ص) ، سلمة بن الأكوع الأسلمى
Salah sahiji anu ngahalalkeun nikah mutah ti sahabat nabi Salmah ibn alaku’ Alaslami (Almuhambbir 289).
7. Imam Ali ibn Abi Thalib as ( wafat 40 H).
لولا أنّ عمر نهى الناس عن المتعة ما زنى الا شقى
Lamun Umar teu ngalarang nikah mut’ah maka
moal aya jalmi anu berzina kecuali memang dirina geus calaka ( artina
aya atawa teu ayana nikah mutah dirina lebih cenderung ka zinah) (Tafsir fkhrurrazi, Kanzul umal no 25728, durul mantsur)
8. Umar ibn Harits
و قد ثبت على تحليلها بعد رسول الله (ص) جماعة من السلف منهم الصحابة عمر بن حريث
Tos jelas ketetapanana kana penghalalan
nikah mutah bahkan saatos zaman rasulullah saw , jeung anu
ngalaksankeunana jamaah ti salaf diantarana sahabat nabi… salah sahijina
Umar ibn Harits.
9. Rabiah Ibn Umayyah
إنّ خولة بنت حكيم دخلت على عمر بن
الخطاب فقال : إنّ ربيعة بن أمية استمتع بإمرأة فحملت منه. فخرج بن الخطاب
فزعاً يجرّ ردائه فقال : هذه المتعة ، ولو كنتُ تقدمتُ فيها لرجمت
Khaulah binti Hakim nyamperkeun ka Umar
ibn Khatab , nyarios : Rabi’ah ibn umayyah ngalaksanakeun nikah mut’ah
sareng hiji awewe anu dibawa ku anjeunna, teras Umar kaluar bari jeung
reuwas (ngadanguna hal eta), teras umar narik jubahna, nyarios: NIkah
Mut’ah ieu, lamun kuring aya dihareupeunana (mut’ah eta) baka dirajam
ku kuring. (Almuwatha : jilid 2 hal 542)
10. Abi Ibn Ka’ab
Thabari nyarios dina qiraah (bacaan) Abi ibn Ka’ab ayat mut’ah anjeuna kieu nuliskeunana:
فما استمتعتم به منهنّ الى اجل مسمّى
(Naon anu tos dinikah mutah ku anjeun jeung maranehanana (istri) nepi ka batas waktu tertentu….)
(Jamiul Bayan , jilid 4 hal 19)
11. Asma binti (putri) Abi Bakar ( wafat 73 H)
حدثنا يونس قال حدثنا أبو داود قال
حدثنا شعبة عن مسلم القرشي : قال دخلنا على أسماء بنت أبى بكر فسألناها عن
متعة النساء فقالت فعلناها على عهد رسول الله صلى الله عليه و سلم
…ti Muslim Alrarsyi : nyarios kami
patepang sareng Asma binti Abi Bakar, kami naros ka anjeuna perihal
nikah mut’ah, teras anjeuna ( asma putrid abu bakar) nyarios kami
ngalaksanakeun eta nikah mut’ah di zaman rasulullah saw. Musnad Atthiyalasi no 1637
12. Abdullah Ibn Abbas (wafat 68 H)
Ibn Abbas termasuk salah sahiji anu ngalanggengkeun nikah mut’ah nepi ka akhir hayatna.
بن عباس يرخص في متعة النساء فقال
ما أظن بن عباس يقول هذا قالوا بلى والله إنه ليقوله قال أما والله ما كان
ليقول هذا في زمن عمر وإن كان عمر لينكلكم عن مثل هذا وما أعلمه إلا السفاح
Ibn Abbas ngahalalkeun perkara nikah
mutah, nyarios (salim) kuring ningali yen Ibn Abbas nyarios perihal eta
(halal nikah mutah), maranehanana nyarios leres, demi Allah tapi
perihal naon anu aya hubungan jeung, pelarangan nikah mut’ah di zaman
Umar, lamun umar teu ngalarang eta nikah mut’ah maka moal aya anu
berzinah kecuali jalmi anu geus cilaka (haying berzinah) (Mushannaf , abdurrazzaq, no 14035).
13. Samrah Ibn Jundab
Ibn Hajar Asqalani nyarios , pengalaman Samrah :
كنّا نتمتّع على عهد رسول الله (ص)
Kami ngalaksanakeun nikah mut’ah sepanjang zaman rasulullah saw masih jumeneng keneh (Al-Ashabah : jilid 2, hal 81).
Sareng seueur deui sahabat anu ngalaksanakeun hal ieu, kuring cekapkeun wae nepi ka dieu.
Salanjutna pembahasan keterangan nikah mut’ah ti para tabiin jeung para ulama suni.
Keterangan Nikah Mut’ah Ti para Sahabat
1. Amran Ibn Hashaiin (Wafat 52 H)
أُنْزِلَتْ آيَةُ الْمُتْعَةِ فِي
كِتَابِ اللَّهِ فَفَعَلْنَاهَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَلَمْ يُنْزَلْ قُرْآنٌ يُحَرِّمُهُ وَلَمْ يَنْهَ
عَنْهَا حَتَّى مَاتَ قَالَ رَجُلٌ بِرَأْيِهِ مَا شَاءَ
Turun ayat Alquran kana Mut’ah dina
kitabullah, kami ngalaksanakeun nikah mut’ah eta di zaman rasulullah
saww , teu aya ayat anu turun anu ngaharamkeun jeung ngalarang kana eta
nikah mutah, nepi ka wafatna rasululullah saww, saatos kitu aya di hiji
zaman saurang (khalifah kadua) ku pandangananana ngalakukeun naon anu
dipikahayangna ( ngalarang nikah mutah). (Sahih BUkhari , kitab attafsir, jilid 3, hal 104)
2. Abu Sa’id Al-Khudri (Wafat 74 H)
تمتعنا الى نصف من خلافة عمر حتى نهى عمر الناس عنها في شان عمرو بن حريث
Kami ngalaksanakeun nikah mut’ah nepi ka
pertengahan zaman khalifah umar , kulantaran anjeuna ngalarang ka umat,
dikarenakeun peristiwa Amru ibn harits. (Umdatul Qari, jilid 8, hal 310).
Anjeunna oge salah sahiji sahabat anu mempertahankeun Mut’ah ieu ( Almuhalla jilid 9, hal 519).
3. Jabir ibn Abdullah Anshari ( wafat 78 H)
كُنَّا نَسْتَمْتِعُ
بِالْقَبْضَةِ مِنْ التَّمْرِ وَالدَّقِيقِ الْأَيَّامَ عَلَى عَهْدِ
رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَبِي بَكْرٍ حَتَّى
نَهَى عَنْهُ عُمَرُ فِي شَأْنِ عَمْرِو بْنِ حُرَيْثٍ
Kami ngalaksanakeun nikah mut’ah ku mahar
sakeupeul korma jeung tipung sabaraha poe, di zaman rasulullah saww,
jeung dizaman Abu Bakar , nepi ka dilarang di zaman Umar dikarenakeun
kajadian Amru ibn huraits.(sahih Muslim, jilid 1 hal 623)
4. Zaid ibn Tsabit (Wafat 55 H)
فيمن كان يرى المتعة من اصحاب النبي (ص) زيد بن ثابت الأنصاري
Salah sahiji sahabat Nabi anu ngahalalkeun nikah mutah Zaid ibn Tsabit al-anshari (Almuhabbir : 289).
5. Abdullah Ibn Mas’ud ( wafat 32 H)
و قد ثبت على تحليلها بعد رسول الله (ص) جماعة من السلف منهم الصحابة…ابن مسعود
Tos jelas ketetapanana kana penghalalan
nikah mutah bahkan saatos zaman rasulullah saw , jeung anu
ngalaksankeunana jamaah ti salaf diantarana sahabat nabi… salah sahijina
ibn Mas’ud (Almuhalla : jilid 5 hal 519).
6. Salmah ibn Aku’ ( Wafat 74 H)
فيمن كان يرى المتعة من أصحاب النبي (ص) ، سلمة بن الأكوع الأسلمى
Salah sahiji anu ngahalalkeun nikah mutah ti sahabat nabi Salmah ibn alaku’ Alaslami (Almuhambbir 289).
7. Imam Ali ibn Abi Thalib as ( wafat 40 H)
لولا أنّ عمر نهى الناس عن المتعة ما زنى الا شقى
Lamun Umar teu ngalarang nikah mut’ah maka
moal aya jalmi anu berzina kecuali memang dirina geus calaka ( artina
aya atawa teu ayana nikah mutah dirina lebih cenderung ka zinah) (Tafsir fkhrurrazi, Kanzul umal no 25728, durul mantsur).
8. Umar ibn Harits
و قد ثبت على تحليلها بعد رسول الله (ص) جماعة من السلف منهم الصحابة عمر بن حريث
Tos jelas ketetapanana kana penghalalan
nikah mutah bahkan saatos zaman rasulullah saw , jeung anu
ngalaksankeunana jamaah ti salaf diantarana sahabat nabi… salah sahijina
Umar ibn Harits.
9. Rabiah Ibn Umayyah
إنّ خولة بنت حكيم دخلت على عمر بن
الخطاب فقال : إنّ ربيعة بن أمية استمتع بإمرأة فحملت منه. فخرج بن الخطاب
فزعاً يجرّ ردائه فقال : هذه المتعة ، ولو كنتُ تقدمتُ فيها لرجمت
Khaulah binti Hakim nyamperkeun ka Umar
ibn Khatab , nyarios : Rabi’ah ibn umayyah ngalaksanakeun nikah mut’ah
sareng hiji awewe anu dibawa ku anjeunna, teras Umar kaluar bari jeung
reuwas (ngadanguna hal eta), teras umar narik jubahna, nyarios: NIkah
Mut’ah ieu, lamun kuring aya dihareupeunana (mut’ah eta) baka dirajam
ku kuring. (Almuwatha : jilid 2 hal 542)
10. Abi Ibn Ka’ab
Thabari nyarios dina qiraah (bacaan) Abi ibn Ka’ab ayat mut’ah anjeuna kieu nuliskeunana:
فما استمتعتم به منهنّ الى اجل مسمّى
(Naon anu tos dinikah mutah ku anjeun jeung maranehanana (istri) nepi ka batas waktu tertentu….)
(Jamiul Bayan , jilid 4 hal 19)
11. Asma binti (putri) Abi Bakar ( wafat 73 H)
حدثنا يونس قال حدثنا أبو داود قال
حدثنا شعبة عن مسلم القرشي : قال دخلنا على أسماء بنت أبى بكر فسألناها عن
متعة النساء فقالت فعلناها على عهد رسول الله صلى الله عليه و سلم
…ti Muslim Alrarsyi : nyarios kami
patepang sareng Asma binti Abi Bakar, kami naros ka anjeuna perihal
nikah mut’ah, teras anjeuna ( asma putrid abu bakar) nyarios kami
ngalaksanakeun eta nikah mut’ah di zaman rasulullah saw. Musnad Atthiyalasi no 1637.
12. Abdullah Ibn Abbas (wafat 68 H)
Ibn Abbas termasuk salah sahiji anu ngalanggengkeun nikah mut’ah nepi ka akhir hayatna.
بن عباس يرخص في متعة النساء فقال
ما أظن بن عباس يقول هذا قالوا بلى والله إنه ليقوله قال أما والله ما كان
ليقول هذا في زمن عمر وإن كان عمر لينكلكم عن مثل هذا وما أعلمه إلا السفاح
Ibn Abbas ngahalalkeun perkara nikah
mutah, nyarios (salim) kuring ningali yen Ibn Abbas nyarios perihal eta
(halal nikah mutah), maranehanana nyarios leres, demi Allah tapi
perihal naon anu aya hubungan jeung, pelarangan nikah mut’ah di zaman
Umar, lamun umar teu ngalarang eta nikah mut’ah maka moal aya anu
berzinah kecuali jalmi anu geus cilaka (haying berzinah) (Mushannaf , abdurrazzaq, no 14035).
13. Samrah Ibn Jundab
Ibn Hajar Asqalani nyarios , pengalaman Samrah :
كنّا نتمتّع على عهد رسول الله (ص)
Kami ngalaksanakeun nikah mut’ah sepanjang zaman rasulullah saw masih jumeneng keneh (Al-Ashabah : jilid 2, hal 81).
Sareng seueur deui sahabat anu ngalaksanakeun hal ieu, kuring cekapkeun wae nepi ka dieu.
Salanjutna pembahasan keterangan nikah mut’ah ti para tabiin jeung para ulama suni.
Keterangan Para tabiin jeung ulama suni kana Nikah Mutah
1. Malik Ibn anas (pengasas mazhab Maliki) (Wafat 179 H)
Keterangan dicandak ti sarkhasi anu mazhab Hanafi nyarios kieu :
تفسير المتعة ان يقول لأمرأة : استمتع بكِ بكذا من المدّة
بكذا من المال، و هذا باطل عندنا، جائز عند مالك بن أنس ، و هو من قول ابن
عباس
Tafsir nikah Mutah ku nyarios kie ka awewe anu bade di mut’ah : nikah mut’ah ku (mahar sekian) dina waktu sakian , mazhab kami ngayakinan teu sah, tapi mazhab Malik Ibn anas ngahalalkeun eta dicandak dina qaul (riwayat) Ibn Abbas.(Almabsuth , jilid 5, hal 152).
Keterangan sanesna yen Malik Ibn Anas ngahalalkeun ieu nikah
قال مالك هو – اي نكاح المتعة – جائز : لأنّه كان مشروعاً فيبقى الى أن
يظهر ناسخه، و اشتهر عن إبن عباس تحليلها، و تبعه على ذلك أكثر اصحاب من
اليمن و مكة، و كان يستدلّ على ذلك بقوله تعالى : “فما استمتعتم به …”
Malik Ibn Anas nyarios , eta nikah mutah boleh (halal): kulantaran disyareatkeun , nepi ka zaman dinasakh (Zaman Umar ) , Masyhur ti Ibn Abbas kana penghalalanana, sareng anu ngiringan kana Ibn Abbas jeung ngalaksanakeunana seueur ti para sahabat ti Yaman, jeung Mekkah, ku dalil dina ayat alquran (annisa 24)
2. Ahmad Ibn Hanbal (Wafat 241 H)
Ahmad Ibn Hanbal henteu Ngaharamkeun tapi ngamakruhkeun.
لأنّ ابن منصور سأل أحمد عنها فقال ك يجتنبها احبّ اليّ : فظاهر هذا الكراهة دون التحريم
Kulantaran Ibn Manshur naros ka Ahmad ibn Hanbal perihal nikah mutah: anjeunna nyarios, kuring lewih resep anjeun ngajauh tina hal eta, maka dhahir tina kalimahna sanes haram tapi makruh.
(Almughanna : jilid 6 hal 644)
3. Sa’id Ibn Jubair ( wafat 95 H)
اخبرني أنّ سعيداً قال له : هي احلّ من شرب الماء
Sa’id nyarios ka kami yen Nikah mut’ah lewih halal ti nginum cai (Almushannaf , Abdurrazzaq, jilid 7 hal 496)
4. Abdullah Malik Ibn Abdil Aziz Ibn Jarih ( Wafat 150 H)
Adzahabi dina mizan i’tidal jilid 2 hal 659 nyaritakeun perihal tabiin nu name Jarih ieu
قال أبو غسان زنيج سمعت جريرا الضبي يقول كان ابن جريج يرى المتعة تزوج بستين إمرأة
Abu Ghasan Zanij nyarios kuring ngadangu Jarir Adhabbi, nyarios tos ngalaksanakeun nikah mutah ka 60 istri ..
Dzahabi nambihan yen anjeunna termasuk tabiit anu tsiqqat walau resp kana nikah mut’ah.
5. Atha Ibn Abi Ribah (wafat 115 H)
Mufti Mekkah muhaddits lahir di zaman utsman
عده ابن حزم ممن ثبت على تحليل المتعة
Ibn Hazam din a Kitab Almuhalla (9:519) nyebutkeun yen manehna termasuk anu ngahalalkeun nikah mut’ah
6. Thawus Yamani (wafat 106 H)
Mufti Yaman , sering berhaji, Ibn Hazam nyebutkeun yen anjeuna oge termasuk anu ngahalalkeun nikah
Tiasa ditingali dina kitab almuhalla
7. Amru Ibn Dinar ( Wafat 126 H)
Anjeunna Imam Haram Mekkah dizamanna
أنه قال بنكاح المتعة من أصحاب رسول الله (صلى الله عليه
وآله): عبد الله بن مسعود (2)، ويعلي بن أمية (3)، و جابر بن عبدالله (4)،
وعبد الله بن عباس (5)، وصفوان بن أمية (6)، ومعاوية بن ابي سفيان وجماعة
من التابعين، منهم: عطاء (2)، وطاوس (3)، وسعيد بن جبير (4)، وجابر بن يزيد
(5)، وعمرو بن دينار (6)، وابن جريج (7)، وجماعة من أهل مكة والمدينة،
وأهل اليمن، وأكثر أهل الكوفة.
Dina sajumlah sahabat sareng tabiin anu disebatkeun didieu salah sahijina Amru ibn Dinar anu ngahalalkeun Nikah Mut’ah (almasail as-shaghaniah hal 37.
8. Hakam Ibn Utaibah ( Wafat 125 H)
Di Jamiul bayan hal 18 jilid 4 no 7115 nyebatkeun yen Anjeunna kantos ditaros tina ayat mutah:
فما استمتعتم به منهنّ ،،،فريضة
Ari eta ayat tos dinasakh , ngajawb anjeunna : teu pernah di nasakh.
9. Ibn Abi Malikiah ( 117 H)
و حكى عن ابن عباس و ابن أبي ملكية و ابن جريح و الاماميو جوازه
Dicaritakeun ti Ibn Abbas jeung Ibn Abi Malikiah jeung ibn jarih jeung imamiah kana penghalalan nikah mutah ( Alhawa alkabir jilid 11, halaman 449)
10. Ahli Mekkah jeung Yaman
اصحاب ابن عباس من اهل مكة و اليمن كلّهم يرون المتعة حلالاً على مذهب ابن عباس
Sahabat Ibn Abbas di Mekkah jeung di Yaman sadayana ngahalalkeun nikah mutah sasuai kana mazhab Ibn Abbas (Fathul Bari jilid 9 hal 173)
Jeung seueur deui nu sanesna anu ku kuring dicekapkeun nepi ka dieu.
Dalil kana anggapan penghapusan hukum nikah Mutah
Sareng Jawabanna
Lamun ku urang dibagi anggapan penghapusan hukum ieu bisa dibagi kana dua bagian :
1. Zaman ti nabi keneh tos dihapus, tapi hal ieu bertolak belakang jeung keterangan sahih dina tafsir jeung dina riwayat yen pelarangan eta terjadi setelahna (zaman Umar), lamun ditilik tina hadits na seueuer anu dhaif tina sanadna bahkan tina matanna, walaupun sabagean ngasahihkeunana, ngan teu aya faedahna ku jumlah riwayat anu bertolak belakang jeung hadits eta.
2. Pelarangan eta terjadi di zaman Umar bin Khatab (khalifah kadua), permasalahan bijil tidieu, dina pembahasan quran , yen kumaha bisa quran dinasakah ku sahabat, bahkan ku nabi pun teu bisa, quran kudu dinasakh ku quran deui.
3. Pelarangan ti sabagean ulama suni, pelarangan ieu teu ngarubah hukum asli kana kahalalanana , jadi pelarangan ieu hanya sifatna sementara, artina teu ngarubah hukum asli, karena manusa moal bisa ngarubah hukum asli nu aya.
Penjelasan :
a. Anggapan pelarangan Nikah Mutah di Zaman Nabi saw, dibagi kana opat zaman anu berbeda, tapi sateuacana anggapan ieu masih teu ditarima ku masalah kaidah naskh jeung mansukh kulantaran nabi saw nyalira teu tiasa ngaharamkeun naon anu dihalalkeun ku Allah swt, jadi sabenernamah penghapusan kedah ku nu sadarajat, quran ku quran deui, hadits kudu ku hadits deui.
b. Tapi anggaplah urang narima penghapusan hukum quran ku hadits nabi, maka kejadian na kana opat perkara anu beda beda sasuai kana riwayat anu aya, hiji pelarangan eta terjadi di Tahun Futuh mekkah, penyerangan hunain, khaibar, sareng Tabuk, maka ku ku kituna Muslim dina sahihna nyebabkeun bab pengharaman mutah, teras penghalalan teras pengharaman teras penghalalan dll, hal ieu lamun ditingali dina qaidah hukum melazimkan yen hukum asli masih aya (halal), kulantaran kumaha bisa anu halal diharamkaeun teras dihalalkeun teras diharamkeun?
Anu kaduana lamun ditingali tina hukum mantiq hal ieu ngalazimkeun tanaqudh nyaeta di satu sisi halal di satu sisi haram, sedangkan jauhar ( isi) hukum teu bisa berubah, lamun berubah ngalazimkeun tanaqudh (bertolak belakang) jeung lamun anu bertolak belakang maka mustahil.
Tapi lamun anu dimaksud nyaeta hukum kadua — hukum aya hukum asli aya hukum kadua (anu hubunganna jeung kondisi) — maka hukum kadua eta sanes dzat hukum atawa sanes hukum asli tapi hukum aradhi ( hukum luar) anu ngakibatkeun dina kondisi tertentu bisa haram, saperti makan lamun seueur teuing kamerkaan bisa haram, tapi zatna hukum dahar (makan) teu haram. Ku kituna balik deui kana hukum asli nyaeta hukum halal.
c. Pembahasan sanad
1) Pelarangan Oleh Rasulullah saww
Hadits pelaranganna kieu:
وَحَدَّثَنِى سَلَمَةَ بْنُ شَبِيبٍ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ
بْنُ أَعْيَنَ حَدَّثَنَا مَعْقِلٌ عَنِ ابْنِ أَبِى عَبْلَةَ عَنْ عُمَرَ
بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ قَالَ حَدَّثَنَا الرَّبِيعُ بْنُ سَبْرَةَ
الْجُهَنِىُّ عَنْ أَبِيهِ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم-
نَهَى عَنِ الْمُتْعَةِ وَقَالَ « أَلاَ إِنَّهَا حَرَامٌ مِنْ يَوْمِكُمْ
هَذَا إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَمَنْ كَانَ أَعْطَى شَيْئًا فَلاَ
يَأْخُذْهُ ». صحيح مسلم – (ج 4 / ص 134 (sahih muslim : 3:167)
Kita cukupkan keterangan perawinya mengenai Arrabi’ Ibn Sabrah atau dikenal dengan Abdulmalik Arrabi’ dengan kedhoifannya dalam Tahdzib At-Tahdzib no 744 oleh Ibn Hajar Atsqalani
قال أبو خيثمة: سئل يحيى بن معين عن أحاديث عبدالملك بن
الربيع عن أبيه عن جدّه فقال: ضعاف. وحكى ابن الجوزي عن ابن معين أنّه قال:
عبدالملك ضعيف. وقال أبو الحسن بن القطّان: لم تثبت عدالته،
Abu Haitsamah berkata : Yahya Ibn Mu’in (Imam dalam Jarh wa Ta’dil) mengenai Abdul Malik Arrabi’ dari ayahnya dari jaddihi, maka berkata Yahya : dia (arrabi’) salah satu yg dhaif
Ibn Jauzi pernah bercerita dari Ibn Mu’in bahwa sesungguhnya di atelah berkata : Abdul malik Dhaif
Abul Hasan Al-Qathan mengatakan : Tidak ditetapkan keadilannya.
2) hadits pelarangan dari Imam Ali as
حَدَّثَنَا مَالِكُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ حَدَّثَنَا
ابْنُ عُيَيْنَةَ أَنَّهُ سَمِعَ الزُّهْرِيَّ يَقُولُ أَخْبَرَنِي
الْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَأَخُوهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ
مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِمَا أَنَّ عَلِيًّا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ
لِابْنِ عَبَّاسٍ إِنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
نَهَى عَنْ الْمُتْعَةِ وَعَنْ لُحُومِ الْحُمُرِ الْأَهْلِيَّةِ زَمَنَ
خَيْبَرَ صحيح البخاري – (ج 5 / ص
Kita cukupkan saja dari perawi yg bernama Azzuhri atau dikenal dengan nama Muhammad Ibn Shahab Azzuhri, mengenai kecacatannya :
1. Zuhri dimasukan dalam nama-nama para mudallis didalam kitab Asma Almudallisin penulis Jalaluddin Assuyuthi, no 47
محمد بن شهاب الزهري مشهور بالتدليس
Muhammad Ibn Syahab Azzuhri masyhur dengan Tadlis (penipuan)
2. Ibn Abi Hadid mengatakan didalam syarah Nahjul Balaghah jilid ke-4 hal102
كان الزهري من المنحرفين عنه عليه السّلام
Zuhri adalah orang yg munharif darinya (Imam Ali as)
3. Ibn Abi Hadid menambahkan dalam Syarah Nahjul Balaghahnya bhawa Zuhri suka mencaci Ali as
روى جرير بن عبد الحميد عن محمد بن شيبة قال شهدت مسجد المدينة فإذا
الزهري وعروة بن الزبير جالسان يذكران عليا ع فنالا منه فبلغ ذلك علي بن
الحسين ع فجاء حتى وقف عليهما فقال أما أنت يا عروة فإن أبي حاكم أباك إلى
الله فحكم لأبي على أبيك وأما أنت يا زهري فلو كنت بمكة لأريتك كبر أبيك .
وقد روي من طرق كثيرة أن عروة بن الزبير كان يقول لم يكن أحد من أصحاب رسول
الله ص يزهو إلا علي بن أبي طالب وأسامة بن زيد . وروى عاصم بن أبي عامر
البجلي عن يحيى بن عروة قال كان أبي إذا ذكر عليا نال منه =
diriwayatkan
dari Jarir ibn Abdulhamid dari Muhammad Ibn Syaibah berkata aku
menyaksikan Zuhri dan Uruwah ibn Zubair sedang duduk di mesjid madinah,
dan mereka membicarakan Ali dan kedua2nya mencacinya…
4. Ibn Mu’in seorang imam dalam Hadits dan jarh wa ta’dil
mengatakan didalam Al-Kâsyif jilid ke2 hal 301 , dan Zuhri melakukan
menerima riwayat dari Umar Ibn Saad pembunuh Imam Husein as
وأرسل عنه الزهري وقتادة. قال ابن معين: كيف يكون من قتل الحسين ثقة؟
Ketika Adzahabi menerjemahkan Umar ibn Saad dia mengatakan :
Zuhri dan Qatadah mengambil hadits dari Umar Ibn saad, , Ibn Mu’in
mengatakan : bagaimana bisa orang yg membunuh Imam Husein Tsiqah?
5. Adzahabi didalam Siar A’lam Annubala 7/226, mengatakan.
شرطي بني امية
Zuhri adalah penjaganya Bani Umayyah
Dilain hal kita lihat tanggapan para ulama hadits mengenai pelarangan mutah di Khaibar ini :
1. Ibn Hajar Atsqalani dalam Fathul Bari 9/210 dari Sahili mengatakan
ويتّصل بهذا الحديث تنبيه على إشكال، لأنّ فيه النهى عن نكاح المتعة يوم خيبر، وهذا شيء لا يعرفه أحد من أهل السير ورواة الأثر
Hadits tersebut perlu diperhatikan karena ada unsure permasalhan,
karena didalamnya pelarangan nikah Mut’ah di hari Khaibar, dan hal itu
tidak ada seorang dari Ahli sejarah dan Sair dan perawi hadits
mengetahui hadits tersebut (pelarangan di khaibar).
2. Aini Berkata didalam Umdatul Qari 17/247
قال ابن عبدالبرّ: وذكر النهي عن المتعة يوم خيبر غلط»
Ibn Abdilbarr berkata : Dikatakan pelarangan nikah mut’ah di hari khaibar adalah suatu kekeliruan.
3. Qasthalani didalam Irsyad Assari 11/397 mengatakan
قال البيهقي: لا يعرفه أحد من أهل السير ولارواة الأثر»
Baihaqi mengatakan : tidak dikenal hadits itu (pelarangan di khaibar) oleh para ahli sejarah dan perawi hadits.
4. Ibnul qayyim pun ikut berkata didalam kitab Zâdul Ma’âd fi Hâdi Kheiril ‘Ibâd 2/184
«قصّة خيبر لم يكن فيها الصحابة يتمتّعون باليهوديّات، ولا
استأذنوا في ذلك رسول اللَّه، ولا نقله أحد قطّ في هذه الغزوة، ولا كان
للمتعة فيها ذكر ألبتّة لا فعلًا ولا تحريماً»
Didalam kisah khaibar tidak ada satupun dari sahabat melakukan mut’ah
dengan para wanita yahudi, dan tidak pula mereka meminta izin kepada
rasulullah saw untuk melakukan mut’ah, dan tidak meriwayat seorangpun
(mengenai mut’ah ini) didalam perang ini, dan tidak pula disebutkan
perihal atau masalah mutah sedikitpun, tidak pula pelaksanaannya tidak
pula pengharamannya.
KESIMPULAN :
1. PELARANGAN MUTAH OLEH RASULULLAH ADALAH DHAIF HADITSNYA
2. PELARANGAN MUT’AH OLEH IMAM ALI CACAT HADITSNYA
3. PARA AHLI SEJARAH DAN AHLI RIWAYAT MENOLAK PELAKSANAAN BAHKAN
PENGHARAMAN MUT’AH DI KHAIBAR KARENA DI KHAIBAR TIDAK ADA SEDIKITPUN
CERITA MASALAH MUT’AH.
(ABNS)
(ABNS)
Post a Comment
mohon gunakan email